Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (angolul: SEO – Search Engine Optimalization) a weboldal keresőkben való helyezésének javítása.

2010 előtt szinte bármilyen keresőoptimalizálási technikát alkalmazhatott volna, a Google helyezése egyből javulni kezdett volna. A rangsorolásért felelős algoritmusok kezdetlegesek voltak és nem, vagy csak kevésbé tudták kiszűrni a manipulatív keresőoptimalizálási technikákat.

A Google azt mondja, hogy a látogatóknak készítsen tartalmat, minden technikát miattuk használjon és ne azért, hogy a helyezéseit próbálja javítani a találati listában.

Sokan emlegetnek egy mondást, amit ha megért, akkor a keresőoptimalizálás lényegét is megérti.
Valahogy úgy hangzik, hogy a Google mindig az embereket követi. Tehát ha szeretik a tartalmát az emberek, szívesen böngészik az oldalait, akkor a Google jó helyezés sem fog elmaradni. Ha elégedettek a tartalmával az olvasók, akkor szívesen fogja ezt a Google “tovább ajánlani” a további olvasóknak, tehát jön a még több látogató.

Itt jön képbe az a dolog, hogy bármit is csinál, az olyan legyen, mintha természetes úton történt volna meg! Mindig úgy dolgozzon, hogy az látszódjon, hogy ezt nem Ön csinálta, hanem azért történt meg, mert jó a tartalma.

Manipulatív technikák közé soroljuk az alábbiakat:

  • Egy új weboldalra ugye nem szaporodik egy hét alatt rengeteg rámutató link.
  • Egy weboldalra mutató linkek nem csak a főoldalra, vagy nem csak egy aloldalra szaporodnak, amit szeretnénk látni a keresőkben.
  • A megírt szövegeinkben nem nagy számban szerepel a kulcsszó, mert azt nehéz olvasni, így nem a látogatónak készült.

Ebből a pár példából látszik, hogy mi a lényege a keresőoptimalizálásnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.